Wednesday, July 20, 2011

Ni pembunuh nya.

Masanya telah tiba untuk mendedahkan pembunuh AHMAD SARBAINI MOHAMED


D-Day: 6 Apr


Pada pagi 6 April 2011, Ahmad Sarbaini telah pergi ke masjid Subang untuk solat Subuh. Di sana, dia bertemu rakan baiknya, Azman, dan memberitahunya bahawa dia akan mengubah kenyataan awalnya yang telah diberikan kepada SPRM. Apabila diingat kembali, dia pada awalnya menyangka bahawa itu tidak menjadi masalah kerana dia telah menganggap Sheikh Niza sebagai rakan.


Pada 8:30, Ahmad Sarbaini sudah di pejabat SPRM KL. Dalam masa beberapa minit beliau telah bercakap dengan Sheikh Niza yang sedang bersemangat untuk merekodkan kenyataan lanjut daripada Ahmad Sarbaini.


Sheikh Niza mula menjadi panik apabila Ahmad Sarbaini memberitahu dia ingin untuk menarik balik pengakuan awal yang telah dibuat dengan helah dan tipu daya. Sudah tentu, Sheikh Niza menjadi berang dan telah mengatakan dengan jelas bahawa itu adalah mustahil!


Ahmad Sarbaini berasa kecewa dan mula naik berang apabila Sheikh Niza menolak permintaannya itu dengan sekeras-kerasnya. Dia merayu sekuat-kuatnya dengan Sheikh Niza dan menjelaskan bahawa dia telah tersalah faham dengan pengakuan itu. Walau bagaimanapun, Sheikh Niza menolak mentah-mentah permintaan beliau dan memberitahu beliau melaporkan perkara itu kepada KUS Mohd Fauzi.


Kemudian Sheikh Niza meminta Ahmad Sarbaini menunggu sebentar sementara beliau membincangkan perkara genting ini dengan Mohd Fauzi. Pada masa itu, nada suara Sheikh Niza sudah tidak menyenangkan bagi Ahmad Sarbaini.


Seperti yang dijangka, Mohd Fauzi marah apabila dia dimaklumkan bahawa Ahmad Sarbaini mahu menarik balik kenyataan awalnya. Beliau telah memberi amaran kepada Sheikh Niza bahawa ini akan merosakkan kerjaya kedua-dua mereka kerana ibu pejabat mereka sudah lama menantikan 'mengambil pengakuan' Ahmad Sarbaini.


Oleh kerana IO Abd Ghani curiga apabila dia mula-mula melihat pengakuan itu, Mohd Fauzi kemudian bertanya sama ada beliau telah bercakap dengan Ahmad Sarbaini tentang pengakuan ini.


Abd Ghani yang semakin menghampiri usia persaraan dan merasa kecewa walaupun sudah senior, tetapi terlepas dari kenaikan pangkat berikutan kejadian-kejadian terkini di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Oleh itu, Mohd Fauzi yang bercita-cita tinggi - yang kini telah menjadi pegawai atasan kepada IO Abd Ghani telah mula ketakutan sekiranya IO Abd Ghani mungkin akan menjejaskan penyiasatan sebagai Ketua Unit Siasatan (KUS).




Punca Kematian


KUS Mohd Fauzi telah mengarahkan Abd Ghani untuk mengesan Wan Zainal manakala beliau dan Sheikh Niza akan 'membetulkan' Ahmad Sarbaini. Sheikh Niza juga mengarahkan untuk merampas telefon bimbit Ahmad Sarbaini.

Sheikh Niza telah membawa Ahmad Sarbaini ke pejabat KUS Mohd Fauzi, yang bersebelahan pantri (ingat apa yang berlaku kepada Teoh Beng Hock). Di sini, beliau telah didera secara lisan. KUS Mohd Fauzi menggelar Ahmad Sarbaini sebagai satu keaiban kepada Kastam Diraja Malaysia, beliau tidak layak untuk memakai pakaian seragam itu. Agak menggeletar, Ahmad Sarbaini meminta belas kasihan dan meminta untuk seteguk air.


Mengejutkan, mereka telah membawa Ahmad Sarbaini ke pantri. Sebagai hukuman kerana percubaan untuk menarik balik 'pengakuan' itu, Mohd Fauzi telah mengarahkan beliau memanjat keluar dari tingkap dan memaksanya untuk berdiri di atas pinggir itu.


KUS Mohd Fauzi mahu Ahmad Sarbaini mempertimbangkan dan memikirkan semula tentang tindakan beliau semasa dia masih berdiri di pinggir sambil "orang macam kau ni lebih baik mati dari hidup menyusahkan orang lain".


Gemuruh, Ahmad Sarbaini memanjat ke tingkap, seperti yang diarahkan oleh Mohd Fauzi yang terus mengejeknya dan menghamunnya dengan pelbagai penghinaan. Sheikh Niza sekadar memandang. Dalam sekelip mata, tali pinggang Ahmad Sarbaini tersekat pada bahagian luar tingkap dan dia telah kehilangan imbangan dan hidupnya.


Dan, kengerian dari kengerian, apa yang berlaku kepada Teoh Beng Hock telah berlaku kepada Ahmad Sarbaini apabila dia jatuh dan mati di atas gelanggang badminton di aras bawah.


KUS Mohd Fauzi berada dalam keadaan pening dan panik apabila apa yang sepatutnya menjadi ancaman kini telah bertukar menjadi maut. Dia takutkan kerjaya dan masa depan pudar kerana Ahmad Sarbaini kehilangan imbangan. Dalam keadaan terkejut dan panik, dia berlari keluar dari pantri dan kembali ke biliknya.


Sheikh Niza dengan segera berlari turun ke lobi dalam keadaan terkejut dan tidak percaya. Dia bergenangan air mata, menyesali kematian tragik ini.

No comments:

Post a Comment